Zadzwoń

Powrót do listy

Artykułów

 Konsekwentny nadzór i szkolenia dla personelu rejestracji

 

Podobne sytuacje podkreślają znaczenie profesjonalizmu i dokładności:
 

 

Pracownicy rejestracji są zobowiązani do przestrzegania obowiązujących przepisów.

 

Podmiot leczniczy powinien wdrożyć plan szkoleń dla wszystkich pracowników, dokonać ewaluacji.

 

Stale nadążać za zmieniającymi się przepisami.

 

 Poprawa procedur i regularne szkolenia mogłyby zminimalizować ilość błędów.


„Pacjentowi odmówiono prawa do rejestracji poza kolejnością, mimo że był inwalidą wojennym.”

 

Tego typu sytuacje są niezgodne z art. 47c ustawy, który określa uprawnienia do świadczeń poza kolejnością dla szczególnych grup pacjentów.

Kinga Dudzik

08 grudnia 2024
Copywriting Medyczny | Rejestracja Medyczna | Standardy Pracy w Podmiocie Leczniczym | Czy zmiany w ochronie zdrowia są wystarczające?

Kinga Dudzik

Pierwsze wrażenie liczy się podwójnie

Bibliografia:

https://lekarzplus.pl/porady-dla-lekarzy/naruszenie-rodo-przez-personel-medyczny-najczestsze-bledy/#

Jarzynkowski Piotr, Piotrkowska Renata, Książek Janina, Kruk Agnieszka: historia laparoskopii i rozwoju technik małoinwazyjnych, Pielęgniarstwo XXI Wieku, no. 2, 2015, pp. 73-76, DOI:10.12923/p21w-2015-2/23

https://zadowolonypacjent.pl/rodo-w-medycynie/

https://medycznarejestracja.pl/blog/rodo-w-placowce-medycznej-a-rejestracja-pacjenta/https://medycznarejestracja.pl/blog/33-5-bledow-najczesciej-popelnianych-przez-rejestratorke/

https://www.prawo.pl/zdrowie/kiedy-lekarz-moze-odmowic-leczenia,521911.htmlhttps://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/prawa-pacjenta/

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/gdy-system-nie-potwierdza-twojego-prawa-do-swiadczenhttps://www.gov.pl/web/rpp/prawo-do-swiadczen-zdrowotnych

https://www.prawo.pl/zdrowie/odmowa-leczenia-skargi-pacjentow,522277.html

https://www.gov.pl/web/rpp/prawo-po-stronie-pacjenta-kto-moze-korzystac-ze-swiadczen-poza-kolejnosciahttps://www.gov.pl/web/zdrowie/akty-prawne

Rejestracja medyczna – zapomniany klucz do sukcesu placówki

 

Listy przyjęć

 

Na drzwiach gabinetów lekarskich wieszane były listy przyjęć na dany dzień - z widocznymi imionami i nazwiskami pacjentów. A pacjent wywoływany był po nazwisku.

 

Dokumentacja medyczna

 

Pacjenci na wizyty zapisywani byli w drukowanych kalendarzach. Przy zmianie terminów wizyt nazwiska zamazywane były korektorem, a w te miejsca nadpisywane kolejne osoby. Teraz każda zmiana ma swój znacznik przypisany do określonego operatora systemu. 



 

O kopie dokumentacji nikt nie wnioskował, bo

i tak nie mógł nic z niej rozczytać. 
Podobnie  farmaceuta - recepty w aptece.

 

Na łóżkach szpitalnych wisiały karty pacjentów z widocznym rozpoznaniem, wynikami badań i zaleceniami.

 

Leczenie bez bólu

 

W gabinecie stomatologicznym, znieczulenie rzadko było stosowane.

 

Kobiety rodzące dopiero w II połowie 2015 r. zarządzeniem Prezesa NFZ, uzyskały dostęp do refundacji znieczulenia zewnątrzoponowego. Ogromny wkład działaczek i działaczy na rzecz ograniczenia bólu porodowego – wielki ukłon w stronę fundacji Rodzić Po Ludzku.

 

Komunikacja pacjent - lekarz

 

Paternalistyczny układ odszedł do lamusa. Pojawiła się zdrowsza relacja, w której pacjent jest aktywnym podmiotem - nie jedynie przedmiotem leczenia. W gabinecie odbywa się dialog, chory przestaje się bać zadawania pytań. Minione lata to czasy, w których nie była powszechnie dostępna wiedza medyczna. Dzisiaj jest to nie do pomyślenia. Kiedyś byliśmy uprzedmiotowieni w autorytarnym układzie.

 

Techniki operacyjne

 

Laparotomia była chirurgicznym prawidłem. Dopiero w 1991 roku przeprowadzono pierwszą operację laparoskopową w Polsce. Jednak trzeba było wielu lat by techniki małoinwazyjne stały się operacyjnym standardem.

 

Zmieniło się wiele w standardach leczenia. Zwiększyła się ilość środków finansowych przeznaczanych na system ochrony zdrowia. Więcej wykładamy również bezpośrednio, z naszych portfeli, płacąc za komercyjne leczenie.

 

 

Czy i jak zmieniła się Obsługa Pacjenta w rejestracji?

 

Rejestracja medyczna pełni kluczową rolę, nie tylko w tworzeniu wizerunku placówki. Jej wielozadaniowość wpływa również na powodzenia procesu leczenia. Jednak opinie często wskazują na nieprofesjonalne zachowanie pracowników rejestracji.

 

Porównajmy je z zasadami, jakie powinny obowiązywać w rejestracji medycznej.

 

Podstawowe zasady obowiązujące w rejestracji medycznej

 

 Kultura osobista i szacunek

 

Pracownicy powinni wykazywać się szacunkiem dla pacjenta. Postępować z zgodnie z Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

 

 Przestrzeganie przepisów RODO

 

Kluczowe jest zachowanie tajemnicy dotyczącej danych osobowych pacjenta.

 

 Zapewnienie równego dostępu do usług 

 

Każdy pacjent powinien być obsługiwany bez dyskryminacji, zgodnie z przysługującymi mu uprawnieniami.

 

 Profesjonalna obsługa systemów informatycznych

 

Niezbędna jest weryfikacja umiejętności obsługi programów jeszcze zanim pracownik rejestracji otrzyma dostęp do danych sensytywnych.

Napisz do mnie

Strona zrobiona w WebWave.

Kinga Dudzik